Menu

Adres meilowy szkoły.zsgloskow@poczta.onet.pl

Szkoła Podstawowa

Kazimierz Dolny aktywnie

13 czerwca 2023r. dzieci z klas 0-III udały się pod opieką p. Agnieszki Mikulskiej, p. Wandy Budnickiej, p. Hanny Pałyska, p. Iwony Maletka oraz s. Teresy Tyszka na wycieczkę krajoznawczo- turystyczną do Dęblina i Kazimierza Dolnego.

Pierwszym punktem wyprawy był Dęblin. Tu odwiedziliśmy Muzeum Sił Powietrznych, gdzie poznaliśmy historię słynnej Szkoły Orląt, w której kształcili się Stanisław Skalski czy Jan Zumbach.

Następnie przejechaliśmy do Kazimierza Dolnego – królewskiego miasta wiślanych kupców, w którym przed wiekami rynek pełen był kłębiących się kupców i flisaków, retmanów, zbijających fortunę na handlu zbożem. Tu u wrót Doliny Środkowej Wisły przywitały nas piękne manierystyczne kamienice oraz narodził się nurt tzw. renesansu lubelskiego. Zwiedzanie Kazimierza poprzedził spacer legendarnym Wąwozem Korzeniowym. Dalsza część wycieczki miała formę integracyjnego spaceru z zadaniami „Kupiecki Skarb”. W czasie gry, wyposażeni w karty i niezbędne narzędzia, próbowaliśmy rozwiązać zagadkę zaginionego skarbu braci Przybyłów. W Kazimierzu Dolnym wysłuchaliśmy legend związanych z tym miastem, oglądaliśmy m.in. rynek ze słynną studnią, kamienice Mikołaja i Krzysztofa Przybyłów, budynek dawnej synagogi. Wdrapaliśmy się również na Górę Trzech Krzyży, zamek i stołp (basztę). Był też czas na zabawę na placu zabaw oraz zakup pamiątek.
Pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły. Czekamy na kolejne wspaniałe wycieczki.

• Uczniowie przed muzeum.
  • Uczniowie oglądają muzeum lotnictwa wewnątrz.
  • Uczniowie przed pomnikiem lotników.
  • Uczniowie w ruinach zamku.
  • Uczniowie na rynku w Kazimierzu.
  • Uczniowie relaksują się na placu zabaw.
  • Uczniowie spacerują przez wąwóz.
  • Uczniowie oglądają ruiny zamku.
  • Uczniowie na Górze Trzech Krzyży.