Menu

Numer telefonu do szkoły. 25 681 64 09

Adres meilowy szkoły.zsgloskow@poczta.onet.pl

Szkoła Podstawowa

Wycieczka klas V-VIII w Góry Świętokrzyskie.

4 maja 2023 r. uczniowie klas V-VIII pod opieką wychowawców (p. Moniki Paduch, p. Elżbiety Aniszewskiej – Serzysko, p. Maryli Serzysko oraz p. Moniki Baran) wyruszyli na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie zorganizowaną we współpracy z biurem podróży „Eskapada”.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był Zagnańsk. Odwiedziliśmy tam niekwestionowanego króla polskich drzew. Dąb Bartek zachwycił nas swoimi imponującymi rozmiarami, wiekiem i historią. Następnie udaliśmy się do Kielc, gdzie czekała na nas kolejna atrakcja -BasenyTropikalne Binkowski Resort. Słoneczna wyspa zachwyciłanie tylko egzotyczną roślinnością. Niezapomnianych wrażeń dostarczyły nam zjeżdżalnie wodne, kąpiele w basenach i jacuzzi czy podróż leniwą rzeką. Kolejnym etapem wycieczki była wizyta w Alei Miniatur „Cudowny Świat” w Parku Rozrywki i Miniatur Sabat Krajno. Sercem całego kompleksu jest watykańska bazylika z Placem Świętego Piotra, skąd rozpoczęła się nasza wędrówka szlakiem najpiękniejszych światowych zabytków i cudów natury. Następnie udaliśmy się na nocleg do hotelu w Bodzentynie. Po obiadokolacji mogliśmy się zregenerować i chwilę odpocząć, a później spotkaliśmy się na ognisku integracyjnym. Wreszcie pełni wrażeń udaliśmy się na nocny odpoczynek.

Następny dzień wycieczki przyniósł kolejne wyzwania. Zdobyliśmy drugi co do wielkości szczyt Gór Świętokrzyskich. Święty Krzyż nazywany też Łysą Górą (595 m n.p.m.) owiany jest legendami o czarownicach i ich słynnych sabatach. My jednak mieliśmy inny cel.  Drogą Królewską prowadzącą z Nowej Słupi wyruszyliśmy na szczyt, by zwiedzić pobenedyktyński Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, Sanktuarium z Relikwiami Drzewa Krzyża Świętego, Muzeum Misyjne oraz kryptę grobową Oleśnickich i księcia Jeremiego Wiśniowieckiego. Pojechaliśmy także do Chęcin, by obejrzeć ruiny Zamku Królewskiego oraz zjeść pyszny obiad.Wspaniałą lekcję przyrody przeżyliśmy w Jaskini Raj. Ogromne wrażenie wywarły na nas kolumny naciekowe, stalaktyty, skamieniałości koralowców czy perły jaskiniowe. Wizyta w Jaskini Raj pokazała nam, ze natura jest wspaniałym artystą, a na wykonanie swojego dzieła potrzebuje tylko spokoju i … mnóstwa czasu.

Do domu wracaliśmy w dobrych humorach, choć jednocześnie żałowaliśmy, że czas tak szybko mija. Cieszymy się, że wspólne chwile zostały odnotowane w kadrach aparatów. Zostaną także na długo w naszych wspomnieniach.

• Uczniowie przy drzewie Dąb Bartek.
  • Uczniowie kąpią się na basenach.
  • Uczniowie zwiedzają park miniatur.
  • Uczniowie wędrują na górę.
  • Uczniowie wchodzą na górę Święty Krzyż.
  • Uczniowie przed klasztorem.
  • Uczniowie zwiedzają Chęciny.
  • Uczestnicy wycieczki w autobusie.